Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía Jiménez, Frances
dc.date.accessioned2017-09-04T20:56:05Z
dc.date.available2017-09-04T20:56:05Z
dc.date.issued2014-05-26
dc.identifier.issnRNPS 2300 ISSN 2224-9532
dc.identifier.urihttp://repositorio.geotech.cu/xmlui/handle/1234/1243
dc.description.abstractReflexiones sobre la educación ambiental, sus tendencias, y la valoración de cómo la naturalista y la científica, son las más importantes a juicio de la autora, para estructurar el trabajo de la educación ambiental desde el Museo Nacional de Historia Natural de Cuba. En este sentido se repasan formulaciones de la Ley 81/97 y se describe la necesidad de que el Museo desarrolle su propia estrategia de educación ambiental. Reflections on environmental education, its trends, and the assessment of how the naturalist and the scientist are the most important in the opinion of the author, to structure the work of environmental education from the National Museum of Natural History of Cuba. In this sense, formulations of Law 81/97 are reviewed and the need for the Museum to develop its own environmental education strategy is described.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.relation.ispartofseriesSAVIA;Año IV, No. 35
dc.subjecteducación ambiental, environmental educationes_ES
dc.subjectLey de Medio Ambiente, Law of the Environmentmes_ES
dc.subjectconciencia ambiental, environmental awarenessees_ES
dc.subjectmuseo y educación ambiental, museum and environmental educationes_ES
dc.titleEducación Ambiental en nuestro museo: moda o pertinenciaes_ES
dc.title.alternativeEnvironmental Education in our museum: fashion or relevanceqes_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record