Repositorio de Información del Medio Ambiente de Cuba
    • français
    • Deutsch
    • English
    • español
  • English 
    • français
    • Deutsch
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • PROGRAMAS Y PROYECTOS / PROGRAMS AND PROJECTS
  • Proyecto BASAL
  • Proyecto BASAL Materiales de comunicación
  • View Item
  •   DSpace Home
  • PROGRAMAS Y PROYECTOS / PROGRAMS AND PROJECTS
  • Proyecto BASAL
  • Proyecto BASAL Materiales de comunicación
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comunicación al día. Guía para implementar la estrategia de comunicación y visibilidad de BASAL

Thumbnail
View/Open
Comunicación al día.Guía para implementar la estrategia de comunicación y visibilidad de BASAL.pdf (383.9Kb)
Date
2014
Author
Roselló Reina, Tamara
Metadata
Show full item record
Abstract
La Estrategia de Comunicación y Visibilidad de BASAL es un documento orientador para los actores implicados en este proyecto y quienes colaboren con él. En sus páginas se pautan premisas a considerar en el quehacer comunicativo a nivel local y nacional. Incluye un resultado general y cinco específicos que contemplan la comunicación en función de la gestión del proyecto, la capacitación, la difusión, la incidencia pública y la visibilidad. Además se describen ejes temáticos de interés para el seguimiento comunicativo, se caracterizan los mensajes, los medios a emplear y los públicos (gestor, protagonista o participante, de alianzas y de incidencia). El monitoreo y la evaluación también tiene un acápite, al igual que un glosario de términos de uso frecuente. Por último el plan de acción sugiere cómo se puede implementar esta propuesta comunicativa desde el 2013 hasta el 2017, aunque cada año se debe ajustar la planificación y las campañas comunicativas que se deseen realizar. BASAL's Communication and Visibility Strategy is a guiding document for the actors involved in this project and those who collaborate with it. In its pages, premises are presented to be considered in the communicative task at the local and national level. It includes a general result and five specific ones that include communication based on project management, training, dissemination, public advocacy and visibility. In addition, thematic axes of interest for communicative monitoring are described, the messages are characterized, the means to be used and the public (manager, protagonist or participant, alliances and advocacy). Monitoring and evaluation also has a section, as well as a glossary of frequently used terms. Finally, the action plan suggests how this communicative proposal can be implemented from 2013 to 2017, although each year the planning and communicative campaigns must be adjusted.
URI
http://repositorio.geotech.cu/xmlui/handle/1234/1451
Collections
  • Agricultura y Silvicultura [683]
  • Proyecto BASAL Materiales de comunicación [3]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV