Repositorio de Información del Medio Ambiente de Cuba
    • français
    • Deutsch
    • English
    • español
  • English 
    • français
    • Deutsch
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • REVISTAS / MAGAZINES
  • Editora Geotech
  • GeoTech14 IV Congreso Nacional de Geografía
  • View Item
  •   DSpace Home
  • REVISTAS / MAGAZINES
  • Editora Geotech
  • GeoTech14 IV Congreso Nacional de Geografía
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La Práctica de campo en la formación del profesor general integral: reto en la formación pedagógica contemporánea.

Thumbnail
View/Open
La Práctica campo formación del profesor general integral formación pedagógica.pdf (63.49Kb)
Date
2004
Author
Bayón Martínez, Pablo
Metadata
Show full item record
Abstract
La Práctica de Campo (Excursión geográfica) es una de las formas de organización del proceso docente de la especialidad de Geografía y/o Biología y/o de las Ciencias Naturales, afines con las variantes educativas que existen en el sistema educacional cubano en la actualidad. La experiencia del autor procede de los Institutos Superiores Pedagógicos, durante algo más de veinte años. En este momento, estas instituciones trascienden por nuevas experiencias pedagógicas, diferente en el sistema de conocimientos y en el perfil del graduado. La Practica de Campo (PC), como forma de organización del proceso docente, constituye una importante vía para el conocimiento de nuestra ciencia (Geografía) y el desarrollo de habilidades del más amplio espectro, en particular, las profesionales de nuestro campo. Especial significado alcanza, por la formación integral del personal pedagógico y de la ciencia. Su trascendencia educativa responde a las expectativas de la sociedad cubana contemporánea. La historia de realización de las Prácticas de Campo, en las Carreras de Biología y Geografía, de los Institutos Superiores Pedagógicos, data de más de 30 años, con el estudio de localidades notables –por su Geografía (en nuestro caso) a lo largo y ancho de nuestro Archipiélago. The Field Practice (Geographical Excursion) is one of the forms of organization of the teaching process of the specialty of Geography and / or Biology and / or Natural Sciences, related to the educational variants that exist in the Cuban educational system today. . The experience of the author comes from the Higher Pedagogical Institutes, during something more than twenty years. At this moment, these institutions transcend by new pedagogical experiences, different in the knowledge system and in the profile of the graduate. Field Practice (PC), as a form of organization of the teaching process, constitutes an important way for the knowledge of our science (Geography) and the development of abilities of the broadest spectrum, in particular, the professionals of our field. Special meaning reaches, for the integral formation of the pedagogical personnel and of the science. Its educational importance responds to the expectations of contemporary Cuban society. The history of realization of Field Practices, in the Careers of Biology and Geography, of the Higher Pedagogical Institutes, dates back more than 30 years, with the study of notable localities -for its Geography (in our case) throughout and width of our Archipelago. (Traducción automática)
URI
http://repositorio.geotech.cu/xmlui/handle/1234/2436
Collections
  • Educación Ambiental [122]
  • GeoTech14 IV Congreso Nacional de Geografía [97]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV